خوش آمدید

خرید کپسول در کرمان و ایران

فروش-انواع-کپسول-های-آتش-نشانی-کیهان-حریق

خرید کپسول در کرمان و ایران(راهنما)

خرید کپسول در کرمان و ایران:

مباحث

کپسول آتش نشانی چیست؟

انواع کپسول آتش نشانی؟

مشخصات:

بازرسی ها:

نحوه استفاده:

تعریف کپسول آتش نشانی

وسیله ای قابل حمل است که برای خاموش کردن آتش سوزی های کوچک وجلوگیری از رشد آتش قبل از رسیدن مامورین آتش نشانی مورد استفاده قرار میگیرد.

کپسول های آتش نشانی معمولا قرمز رنگ و به شکل استوانه ای با یک نازل یا شیلنگ در قسمت بالا هستند. آنها مواد مخصوص تحت فشار رادر برابر آتش اسپری می کنند.

در خاموش کننده های دستی معمولا از گاز دی اکسید کربن یا گاز ازت به عنوان گاز تحت فشار استفاده می شود. بنابراین بسته به کلاس خاموش کننده آتش را با آب ، پودر شیمیایی یا حتی خود گاز دی اکسید کربن خاموش می کنند.

کپسول های آتش نشانی بر اساس نوع آتش سوزی هایی که وجود دارد طراحی شده اند.در واقع کپسول آتش نشانی برای هر نمونه از آتش سوزی نوع مختلفی دارد.هرگز نمی توان از کپسول آتش نشانی که مخصوص آتش سوزی خودش است برای آتش سوزی دیگری استفاده کرد.البته از بعضی کپسول ها می توان در همه ی آتش سوزی ها استفاده کرد اما مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

طبقه بندی کلاس های آتش سوزی:

کلاس A               مواد جامد مانند کاغذ ، چوب ، وسایل نرم و پلاستیک.

کلاس B               مایعات قابل اشتعال مانند پارافین ، بنزین و روغن.

کلاس C               گازهای قابل اشتعال مانند پروپان ، بوتان و متان.

کلاس D               فلزاتی مانند آلومینیوم ، منیزیم و تیتانیوم.

کلاسK                آتش سوزی شامل روغن های پخت و پز و چربی ها.

انواع کپسول آتش نشانی

پودر و گاز

رایج ترین نوع خاموش کننده پود و گاز است برای استفاده در آتش های کلاس ABC است. این نمونه از کپسول ها تقریبا در همه ی شهر ها وجود دارد .شما می توانید همین الان این کپسول را از اینجا سفارش دهید و 24 یا 48 ساعت بعد تحویل بگیرید. برای خرید کپسول آتش نشانی در کرمان هزینه حمل و نقل کاملا رایگان است، فقط تماس بگیرید وتحویل بگیرید.

آب و گاز

نوع دیگری از خاموش کننده ها آب و گاز است این نمونه از کپسول های آتش نشانی برای کلاس Aاستفاده می شود .نکته مهمی که وجود دارد هرگز نباید از آن در برابر آتش سوزی های نوع BوK مورد استفاده قرار بگیرند.  زیرا در نوع B آب منبع سوخت و در نتیجه آتش را گسترش می دهد و همچنین این مورد مشابه آتش سوزی های کلاسK هستند. در نوع Kنیز آب می تواند منبع سوخت را پخش کرده و آن را بسیار خطرناک کند.

نکته ای در مورد آتش سوزی های کلاس K:

اگرچه آشپزخانه شما یکی از مکان هایی است که بیشتر در معرض آتش سوزی قرار می گیرد.اما در واقع نیازی به خاموش کننده کلاس K ندارید . آنها برای آشپزخانه های تجاری طراحی شده اند. یک کپسول آتش نشانی پودر و گاز میتواند برای آشپزخانه شما کافی باشد.

co2

نوع دیگری از کپسول های آتش نشانی خاموش کننده دی اکسید کربن است که تقریبا همه ی مردم ایران آن را به اسم co2 می شناسند .این نمونه از کپسول های آتش نشانی  روش موثرتری  برای مقابله با آتش سوزی کلاس B وc هستند.

آتش سوزی های مربوط به تجهیزات الکترونیکی. هر نوع آتش سوزی دیگری که شامل تجهیزات الکترونیکی باشد نیز می تواند یک آتش سوزی کلاس C باشد. این آتش سوزی ها بهتر است با خاموش کننده های پودر و گاز یا CO2 خاموش شوند.زیرا آب می تواند از طریق آتش سوزی کسی که آتش خاموش کننده را در دست دارد. الکتریسیته را از آتش منتقل کند و باعث آسیب جدی شود.

آتش سوزی های کلاس D به مشاوره تخصصی نیاز دارند زیرا آتش سوزی های کلاس D به آسانی کلاس های A-C نیستند.

انتخاب خاموش کننده

برای مطالعه بیشتر و برای اینکه بدانید در مکان زندگی  و محل کار شما چه نمونه خاموش کننده ای مناسب است .همچنین برای خرید کپسول آتش نشانی در کرمان و ایران می توانید کاتالوگ آموزشی را دراینجا دانلود کنید، و نسبت به خرید اقدام نمایید.

فقط یک دقیقه طول می کشد تماس بگیرید و سفارش دهید.

بازرسی و نگهداری کپسول آتش نشانی

کپسول های آتش نشانی نیاز به بازرسی و نگهداری منظم دارند.هیچ کسی دوست ندارد که آتش سوزی رخ دهد و هنگام استفاده از کپسول آتش نشانی متوجه شود که خاموش کننده آن خراب است.

 بنابراین شما باید ماهانه همه خاموش‌کننده‌های خود را بررسی کنید .و سالانه توسط یک متخصص حرفه‌ای شارژ نمایید.

در طول ماه ، مانومتر یا درجه کپسول را بررسی کنید. تا مطمئن شوید عقربه شارژ در منطقه سبز قرار دارد. در غیر این صورت سریعاً با مرکز شارژ تخصصی تماس بگیرید تا نسبت به رفع عیب کپسول آتش‌نشانی شما اقدام کنند.شما می‌توانید برای شارژ کپسول آتش‌نشانی در کرمان و ایران با شماره 09137960527 تماس بگیرید .و از خدمات باکیفیت موسسه آتش یاران کیهان حریق بهره‌مند شوید.

و درنهایت اطمینان حاصل کنید که بازرسی‌ها و شارژ سالیانه انجام‌شده است تا بتوانید در هر زمان به خاموش‌کننده خود اعتماد کنید. آتش‌سوزی‌ها خود را از قبل اعلام نمی‌کنند ولی شما باید آماده‌باشید.

نحوه استفاده از خاموش‌کننده 

هر نوع خاموش‌کننده‌ای را که خریداری می‌کنید .مطمئن باشید که همه کارمندان یا  خانواده(به سن کافی رسیده باشد) می‌دانند که چگونه از آن استفاده کنند. دستورالعمل‌ها را به‌دقت بخوانید و آن‌ها را قبل از تمرین آتش‌سوزی سالانه مرور کنید.

اگر شما نمی‌دانید که چگونه از یک کپسول آتش‌نشانی استفاده کنید و می‌خواهید قبل از اینکه به آن احتیاج پیدا کنید یاد بگیرید. نکته خوب این است که می‌توانید در هر ایستگاه آتش‌نشانی در شهر توقف کنید.آن‌ها خوشحال می‌شوند روش صحیح استفاده از کپسول آتش‌نشانی را به شما بگویند.

آتش یاران کیهان حریق نیز یک راهنمای سریع و ساده در مورد نحوه استفاده از خاموش‌کننده دستی را برای شما مردم عزیز کرمان و ایران آماده کرده است.

اگر آتش‌سوزی شروع شد ، این مراحل انجام دهید:

1-برنامه‌ریزی کنید.

به‌سرعت مسیر فرار را مشخص کنید. اگر آتش خیلی بزرگ است یا خیلی سریع حرکت می‌کند . سریعاً منطقه را ترک کنید و با 125 تماس بگیرید. در غیر این صورت خاموش‌کننده را بردارید و آماده استفاده از آن شوید.

2-پشت به باد بایستید.

برای استفاده مؤثر از خاموش‌کننده .خودتان را جوری تنظیم کنید که پشت به باد باشید. تا تمام مواد درون خاموش‌کننده به‌درستی عمل کنند.

3-فکر کنید

برای استفاده  موثراز کپسول آتش نشانی ، سعی کنید مراحل را به بخاطر بسپارید.

4-پلمپ کپسول را خارج کنید.
5-کپسول را سر و ته کنید و یک ضربه با دست به پایین کپسول بزنید. با این کار مواد داخل کپسول هم میخورد و تماما به بیرون میریزد.
6-شیلنگ کپسول را به سمت بن یا ریشه آتش بگیرید.
7-اهرم خاموش کننده را فشار دهید و به صورت پارویی آتش را خاموش کنید.

نکته:

حتی اگر فکر می کنید آتش را خاموش کرده اید ، مراقب منطقه آتش سوزی باشید. ممکن است جرقه ای به وجود آید و دوباره آتش سوزی شروع شود.

8-تماس بگیرید.

هنگامی که شعله های آتش را خاموش کردید ، با آتش نشانی تماس بگیرید تا بیاید و محل را بررسی کند. مطمئن شوید آتش کاملا خاموش است و دیگر به اقدامات دیگری احتیاج ندارید.

9-اجرا کنید.

اگر خودتان نمی توانید آتش را خاموش کنید ، محل را ترک کرده و مکانی امن پیدا کنید. به محض اطمینان از انجام این کار ، با شماره 125 تماس بگیرید.

10تمرین تمرین تمرین:

هم اکنون که فرصت دارید این مراحل را در ذهن خود مرور کنید. به صورت عملی انجام دهید که به سرعت کافی برای استفاده از یک کپسول آتش نشانی برسید.

حتما یک کپسول آتش نشانی خریداری کنید و آماده استفاده از آن باشید.

خرید کپسول در کرمان و ایران

روش های خرید کپسول آتش نشانی.

1-تماس با شماره 09137960527 مشاوره با شما-انتخاب کپسول-ارسال رایگان.

2-دانلود کاتالوگ محصولات-مطالعه ی آن-انتخاب-ارسال رایگان.

3-مراجعه به دفتر فروش کپسول آتش نشانی-انتخاب-خرید.

تماس